Satış sonrası hizmetleri yeterlilik belgesi

Sanayi mallarının yurt içinde üretilmesi veya ithal edilmesi halinde belirlenen yasal ömrü süresince üretici veya ithalatçısı tarafından montaj, bakım ve onarımı için verilmesi zorunlu belgedir.

Kurum tarafından yeterli teknik kadro, takım, teçhizatı bulunan merkez adresine göre firmanın unvanı ile düzenlenir.

SSHYB alabilmek için Bakanlıkça bölgelere göre tespit edilen servis sayısına göre yapılan teknik servis sözleşmelerinin TSE kurumunda kaydının yapılmış olmalıdır.

.

4M Danışmanlık, %30’dan fazlası 8-20 yıl arası çalışan 70’e yakın nitelikli personeli ile 1991’den itibaren 10.000’den fazla müşterisine etik kuralları ile hizmet sunmuş kurumsal bir danışmanlık şirketidir.

4M ile çalışmıyor olsanız dahi aramak ve bilgi almaktan çekinmeyiniz.

SATIŞ SONRASI HİZMETLERİ YETERLİLİK BELGESİ YÜKÜMLÜLÜĞÜ

SSHYB almadan satış yapan firmalar, 100.000 Teknik servis sözleşmesi yapılmayan her teknik servis için 10.000  idari para cezası öderler.

Tıklayınız >SSHYB Gerektiren Ürünler Listesi

ÜRÜN STANDARDININ TESPİTİ:

Ürünün teknolojik özelliği çok sık değiştiğinden ithal ürünlerinin standart numarasının doğrulanması gereklidir. Ürün numunesi ve teknik özelliklerinin doğru tespit edilmesi, emin olunmaması halinde kurumdan yazılı görüş alınması, gümrüklerde beklemeden ithalatın yapılması menfaatinizedir.

  • 12 haneli G.T.İ.P numarası,
  • Ürünü tanıtıcı kısa bilgi,
  • Ürününüzün kullanım alanları,
  • Ürününüze ait açıklayıcı resim,

Bilgilerini 4M Uzmanlarına göndererek bilgilerinizi doğrulatmadan ithalata karar vermeyiniz.

KURUMDAN GÖRÜŞ ALINMASI:

Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi “SSHYB” almak için Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğüne görüş başvurusu için 4M Danışmanlıktan hizmet alınız.

Standardı doğru belirlenmeden TSE ‘ye yapılan başvurularda kurumlar arası yazışmalar işlem süresinin uzun sürmesine yol açabilir.

SATIŞ SONRASI HİZMETLERİ YETERLİLİK BELGESİ “SSHYB” ALIMI

4M Danışmanlık, ürünlerinizin standartlarına uygun olarak servis ağınızın kurulmasını sağlar. Teknik servislerle firmanız adına sözleşmeler yapılarak bir yıl süreli servis ağı kurmaktadır.

Servis eksiğinin tamamlanması:

TSE denetimleri ile Teknik servisin sözleşme süresi içinde kapanması veya hizmet veremeyecek duruma düşmesi halinde yeni bir servisle sözleşme yapılarak servis eksiği tamamlanır.

SSHYB Satış sonrası hizmet yeterlilik belgesi 2 yıl geçerli olarak düzenlenir. Sözleşme yapılan servislerle tekrar sözleşmeler yaparak teknik servis sözleşme süresinin devamlılığı sağlanmalıdır.

Yenileme müracaatlarının belgenin süresinin bitmesine 1 ay kala yapılması gereklidir.

Servis değişikliği yapılması halinde değişikliklerin 15 gün içinde Bakanlığa bildirilmelidir.

SORUMLULUKLAR

Tüketicilerden nakliye, posta, kargo veya servis elemanlarının ulaşım gideri gibi ilave ücret talep edilemez.

Malın garanti süresi içerisinde yetkili servis istasyonuna veya satıcıya tesliminden itibaren arızasının (10) on iş günü içinde giderilmemesi halinde üretici veya ithalatçının;

Malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmesi zorunludur.

Benzer özelliklere sahip başka bir malın tüketici tarafından istenmemesi halinde üretici veya ithalatçılar bu yükümlülükten kurtulur. Buna ilişkin ispat yükümlülüğü üretici veya ithalatçıya aittir.

İthalat İzinleri Sıkca Sorulan Soruları görmek için tıklayın

Referanslarımız

Daha fazlasını yükle


Aşağıdaki formu doldurun veya bizi arayın,
ÜCRETSİZ ön danışmanlık hizmetimizden faydalanın

Sayın Himmet Öztürk; Teşekkür ederiz.
Uzmanlarımız sizinle temasa geçecektir.