Yurtdışı tanıtım desteği

YURT DIŞI TANITIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ

Tebliğ No: 2010/6

Desteklenen tanıtım harcamaları nelerdir?

Şirketler ve İşbirliği Kuruluşlarınca yurt dışına yönelik olarak gerçekleştirilen

  • Broşürler
  • Sponsorluk
  • Reklâm panoları
  • Görsel ve yazılı tanıtım
  • Eşantiyon ve tanıtım malzemeleri
  • Yabancı dilde hazırlanmış firma katalogları
  • Yurt dışı birimlerinin internet sayfasına ilişkin tasarım
  • Elektronik ortamda tanıtım sitelerine verilen reklâm giderleri desteklenir

Destek oranları nedir?

  • Yurt dışı birimi bulunan şirketler, Türkiye’de üretilen ürünlerle ilgili olarak yurt dışında gerçekleştirilen reklâm, tanıtım ve pazarlama giderleri;
  • % 60 oranında ve yurt dışı birimin bulunduğu her bir ülke için yıllık en fazla 150.000 ABD Dolarına kadar desteklenir.
  • Yurt dışı birimi bulunan şirketlerce, yurtdışı birimin bulunmadığı ülkelerde, Türkiye’de üretilen ürünlerle ilgili olarak gerçekleştirilen reklâm, tanıtım ve pazarlama giderleri, yurt içi marka tescil belgesi bulunması ve tanıtım yapacağı ülkede marka tescil belgesine sahip olunması veya marka tescili için başvurulmuş olması koşuluyla,
  • % 60 oranında ve yıllık en fazla 150.000 ABD Dolarına kadar desteklenir.
  • Yurt dışı birimi bulunmayan ancak yurt içi marka tescil belgesi olan ve tanıtım yapacağı ülkede marka tescil belgesine sahip ya da marka tescil başvurusunu yapmış şirketlerce, Türkiye’de üretilen ürünlerle ilgili olarak yurt dışında gerçekleştirilen reklâm, tanıtım ve pazarlama giderleri,
  • % 60 oranında ve yıllık en fazla 250.000 ABD Dolarına kadar desteklenir.

Desteklenmeyen harcamalar:

  • Yurt dışına yönelik yayın yapan Türk televizyonları, gazetelerine
  • Yurt dışında Türkçe yayın yapan televizyonlar, gazeteler vb. basın yayın organlarına verilecek reklâmlara ilişkin harcamalar destek kapsamında değerlendirilmez.

Ek destek oranları:

Birimin Bakanlıkça belirlenen hedef ve öncelikli ülkelere yönelik olması durumunda destek oranı 10 baz puan arttırılır.

Örneğin;                                                                                                                

%60 olan tanıtım destek oranı ek 10 baz puan ile %70 olacaktır.

Şirket merkezi bölgesel rekabet edebilirlik operasyonel programı kapsamında coğrafi olarak kişi başına düşen milli geliri Türkiye ortalamasının %75 inin altında kalan illerde bulunan şirketler için destek oranı 10 baz puan arttırılır.

Örneğin;                                                                                                                

%60 olan tanıtım destek oranı ek 10 baz puan ile %70 olacaktır.

Destek süresi ne kadardır?

Tanıtım desteğinden en fazla 4 yıl süresince yararlanır.

Destek süresi: 4 yıllık süre bu konudaki ilk destek ödemesine esas teşkil eden ödeme belgesinin tarihinden itibaren başlar.

Destek başvuru süreleri nelerdir, nelere dikkat edilmelidir?

Ödeme tarihinden itibaren en geç 6 ay içerisinde destek başvurusu için gerekli tüm belgelerin üyesi olunan ihracatçı birliğine ibraz edilmesi gerekmektedir.

Eksik belge ile başvurulması durumda ne yapılması gerekecektir?

Eksik Teslim Süresi: İlgili ihracatçı birliği veya Ekonomi Bakanlığının eksik bildirimi ile ilgili evrak çıkış tarihi itibari ile 3 ay içerisinde eksik teslimi yapılabilir.

Eksik Teslimi Süresinde Yapılmaz ise: 3 ay içerisinde eksik belge ve bilgilerin tamamlanmaması durumunda destek başvurusu süresi içerisinde yapılmamış kabul edilerek ret edilir.

4M Danışmanlık, %30’dan fazlası 8-20 yıl arası çalışan 70’e yakın nitelikli personeli ile 1991’den itibaren 10.000’den fazla müşterisine etik kuralları ile hizmet sunmuş kurumsal bir danışmanlık şirketidir.

4M ile çalışmıyor olsanız dahi aramak ve bilgi almaktan çekinmeyiniz.

Yurt Dışına Yönelik Destekler Sıkca Sorulan Soruları görmek için tıklayın


Destekler Referanslarımız

Bu modül güncellenmektedir!


Aşağıdaki formu doldurun veya bizi arayın,
ÜCRETSİZ ön danışmanlık hizmetimizden faydalanın

Sayın Himmet Öztürk; Teşekkür ederiz.
Uzmanlarımız sizinle temasa geçecektir.

Benzer Konular