ÇEVREYE DUYARLILIK 3 – YATAK ODALARINDAKİ DÜZENLEMELER

ÇEVREYE DUYARLILIK 3 – YATAK ODALARINDAKİ DÜZENLEMELER

20 Misafirlere, odalarda kolayca görebilecekleri bir yerde çevreye duyarlılık çalışmalarının yazılı, görsel-işitsel olarak duyurulması (Gazete, dergi, broşür, kapalı devre kanal vb.), (2 puan)
21 Misafirlerin, tesisin çevreye duyarlılık çalışmaları hakkında görüşlerinin alınması ve değerlendirilmesi (anket vb.), (3 puan)
22 Soğutma ve havalandırmanın (klima vb.), pencere ve kapıların açılması durumunda otomatik kapanması, (4 puan)
23 Soğutma ve havalandırma sistemlerinde otomatik kapatma bulunmayan tesislerde, müşterilere kapı ve pencerelerin açılması halinde, soğutma ve havalandırmanın kapatılmasını hatırlatan bilgilendirme, (1 puan)
24 Odalarda elektrik sisteminin, müşteri odadan ayrıldığında otomatik olarak kapanması(Enerji tasarruf sistemi), (6 puan)
25 Enerji tasarruf sistemi bulunmayan tesislerde, müşterilere odadan çıkarken elektrikli cihazların (televizyon, klima vb.) ve ışıkların kapatılmasını hatırlatan bilgilendirme, (1 puan)
26 Odalarda ısıtma ve soğutmanın kontrollü olması,
Merkezi kontrollü sistem (5 puan)
Bağımsız ayar sistemi (termostat) (3 puan)
27 Odada yer alan cihaz ve makinelerin(minibar, buzdolabı, tv, split klima vb.) yüksek verimli ve az elektrik tüketecek teknolojide olması,

(Her biri 2 puan, toplam 6 puan)Azami

6 puan28Oda aydınlatılmasında az enerji tüketen aydınlatma elemanlarının kullanılması,(2 puan)29Odalarda kullanılan cihazların (buzdolabı, minibar, vb.) yüksek verimle ve az enerji harcayacak şekilde; güneş ışığı, ısı kaynakları gibi etkilerden uzak ve cihazın havalandırması sağlanacak şekilde yerleştirilmesi,(2 puan)30Misafir bulunmayan odalarda perde veya güneşliklerin kapalı tutulması,(1 puan)31Duş başlıkları ve musluklarda, akan suyun tasarrufuna yönelik özel armatürlerin kullanılması (Fotoselli, ayarlı, hava karışımlı başlıklı vb. su tüketimi dakikada 12 litreyi aşmayan ),(4 puan)32Rezervuarların her kullanımda 6 litre veya daha az su harcaması (Farklı miktarda su akışını sağlayan veya su akışını durdurabilen ayarlı rezervuarlar),(4 puan)33Tüm banyolarda duş teknesi veya derinliği azaltılmış küvet kullanılması,(2 puan)34Banyo ve tuvaletlerde suyun tasarruflu kullanılması konusunda müşterilerin bilgilendirilmeleri,(2 puan)35Misafirlerden, olası su sızıntılarını işletmeye bildirmelerinin istenilmesi,(2 puan)36Odalarda tek kullanımlık (şampuan, sabun, duş bonesi, bardak, tabak, çatal bıçak takımları vb.) malzemelerin kullanılmaması,(4 puan)37Tuvaletlerde çöp kutularının bulunması ve müşterilerin çöplerini tuvalet yerine çöp kutularına atması yönünde bilgilendirilmeleri,(2 puan)38Tesiste sigara içilmeyen odalar;  -Odaların en az %50 sinin sigara içilmez olması,(5 puan) – Odaların en az %20 sinin sigara içilmez olması,(2 puan)39Yatak odalarında, atıkların ayrılması hakkında bilgilendirmenin yapılması,(2 puan)40Aynı misafir için yastık kılıfı, çarşaf, nevresim ve havluların misafirlerin isteğiyle değiştirileceği konusunda bilgilendirilmeleri,(6 puan)41Misafirlerin, konaklama işletmesine ve diğer turistik yerlere toplu taşım araçlarıyla en kolay nasıl ulaşabilecekleri konusunda bilgilendirilmeleri,(2 puan)42Misafirlerin, çevre koruma tedbirleri, bio-çeşitlilik ve çevre hakkında bilgilendirilmesi,(2 puan)

4M Danışmanlık, %30’dan fazlası 8-20 yıl arası çalışan 70’e yakın nitelikli personeli ile 1991’den itibaren 10.000’den fazla müşterisine etik kuralları ile hizmet sunmuş kurumsal bir danışmanlık şirketidir.

4M ile çalışmıyor olsanız dahi aramak ve bilgi almaktan çekinmeyiniz.


Referanslarımız

Bu modül güncellenmektedir!


Aşağıdaki formu doldurun veya bizi arayın,
ÜCRETSİZ ön danışmanlık hizmetimizden faydalanın

Sayın Himmet Öztürk; Teşekkür ederiz.
Uzmanlarımız sizinle temasa geçecektir.