YABANCI PERSONEL ÇALIŞMA İZNİ BAŞVURU SİSTEMİ YENİLENDİ!

elektronik-imza-donemi-basliyor-h1476304284-4a87ee

Yabancıların Çalışma İzinleri Başvuru Sistemi yenilenmiş olup uygulama 26.02.2018 tarihinde kullanıma açılmıştır.

Bu nedenle;

  • Başvurularının elektronik imza ile yapılması zorunlu hale getirilmiştir.
  • Yapılacak her türlü çalışma izin başvurusunda başvuru sahibinin (işveren veya vekili); Elektronik Tebligata Elverişli KEP hesabının bulunması zorunludur.
  • Başvuru sahibinin (işveren veya vekili) Elektronik imzasının ve KEP hesabının bulunmaması halinde çalışma izin başvurusu mümkün olamayacaktır.
  • Yeni sistemde başvuru için yapılacak işyeri ilk kayıt işlemi SGK e-bildirge sorumluları tarafından yapılacaktır.  Bunun yanında firmanız adına çalışma izin başvurusu yapmamız için firmanızın sadece sistem üzerinden 4M Danışmanlık olarak bizi yetkilendirmesi yeterli olacaktır. İlk girişte yapılacak işyeri kaydı ve yetkilendirme işlemi bizim yönlendirmemizle birlikte yapılabilecektir.

ÖNEMLİ NOT 1: Çalışma Bakanlığı’nın yeni başvuru sistemi ile ilgili çalışmaları devam etmektedir. Gelişmeler takip edilmekte olup ayrıca bilgi verilecektir.

ÖNEMLİ NOT 2: Başvuru sahibi işveren veya vekilinin Elektronik imzasının ve KEP hesabını Çalışma izni başvurusundan önce temin etmesi gerekmektedir.