Satış sonrası hizmetleri yeterlilik belgesi ve garanti belgesi yönetmelik degişikliği 28.05.2014 tarihinde yürürlüğe girecektir.

Garanti belgesi alımına yönelik Satış Sonrası Hizmetleri yeterlilik belgesi ile garanti alınması konularında firmanızı etkileyecek gelişmeler hakkında bilgilendirmek istiyoruz.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Garanti belgesi, Satış Sonrası Hizmetleri yeterlilik belgesi ve teknik servislerin yönetmeliklerinde değişiklik çalışmaları yapmaktadır.
Yönetmelik değişikliklerinin 28.05.2014 tarihinde yürürlüğe girmesi beklenmektedir.

Servis sayılarının ve bölge sayılarının ürün gruplarına göre azalması yönünde değişiklikler öngörülmektedir.

Değişiklikte servislerin denetiminin artacağı, bir servisin sözleşme süresi içinde iptal edilmesi halinde, imalatçı veya ithalatçının Satış Sonrası belgesi otomatik olarak askıya alınacağı öngörülmektedir.

Bakanlık onaylı garanti belgeleri verilmeyeceği, ithalat aşamasında garanti belgesi istenmeyeceği, ithalatçı ve imalatçı firmaların en az 2 yıl süre ile Bakanlığın belirlediği şartlara uygun olarak garanti sağlamak zorunda olacağı öngörülmektedir.

Satış sonrası ve garanti belgelerinizin sürelerini kontrol ediniz.
Haziran ayına kadar ithalat yapmayacaksanız, beklemek yararınıza olabilir.

Lütfen, garanti belgesi ve satış sonrası hizmet yeterlilik belgesine ihtiyaç olduğunda 4M’den bilgi almadan karar vermeyiniz.

Gelişmeler hakkında 4M bilgilendirme yapmaya devam edecektir.

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,